פרויקט החונכות המשותף לעיריית נשר וקרן אייסף, מסכם שנת פעילות ראשונה לאחר ההצלחה ולקראת התרחבות הפעילות בשנה הקרובה
" כדי להגשים חלום אחד ישן, יש צורך במיליון חולמים שלא עוצמים את עינהם" שר ארקדי דוכין למילים של אהוד מנור, אך וינו הוכיח כי מספיק חולם אחד ש"עוד זוכר איך להקל את הכאב" ומצליח לרתום אליו את ראש העירייה, את הקרן וצוות סטודנטים מופלא.
וינו, סטודנט באייסף ותושב נשר בעל מודעות חברתית גבוהה, רצה להנגיש עבור הנערים במקום, את המסלול להכרה והגשמת השאיפות, כפי שהוא נחשף אליו כיום. הוא פנה לראש העיר ולנופר עיני, מנהלת תוכנית חיפה, ועניין אותם ביוזמה האישית שבנה בראשו.
ראש עיריית נשר, אבי בינמו, בוגר אייסף בעצמו, הבחין בפוטנציאל, והחליט לתמוך בפרויקט באמצעות מלגות מוגדלות לסטודנטים מנשר, שישתתפו בפרויקט 'אייסף' בתוך בית הספר בעיר.
הפרויקט נבנה כתוכנית תלת שנתית, במסגרתה נבחרו 10 סטודנטים תושבי נשר, חונכים לתלמידים בכיתה י', המופנים על ידי הרווחה ונבחרים בתאום עם בית הספר, ואותם הם מלווים עד סיום כיתה יב', כשהמטרה היא לסייע לתלמידים לסיים את התיכון ולהשיג תעודת בגרות איכותית אשר תפתח עבורם דלתות רבות ומגוונות בעתיד.
"לכל סטודנט יש שני חניכים אותם הוא חונך פעמיים בשבוע באופן פרטני, בנוסף לזה החונכים והחניכים מגיעים אחת לשלושה שבועות למפגשים חברתיים של שעתיים שם עוסקים בנושאים חברתיים כמו פמיניזם, הטרדות מיניות, רגישות כלפי אנשים עם מוגבלויות שונות ומדברים על חשיבות ההתנדבות בקהילה" מספרת נופר, מנהלת הפרויקטים באייסף. " הסטודנטים והחניכים יצרו יחד יום התנדבות בבית הקשיש בנשר ואף התקיים מפגש שיא עם סטודנטים בנושא בניית חלומות ושאיפות".
עדי כץ, סטודנטית ורכזת בפרויקט, מספרת על החוויה: "התוכנית הינה ליווי אקדמי ואישי של חניכים בשלב ההתבגרות הקריטי ביותר בחייהם. כחונכת הרגשתי שהפרש הגילאים הקטן יחסית, נותן לילד מענה בגובה העיניים, אך העובדה שמדובר בכל זאת בסטודנט, מאפשרת לו לתת אמון ולסמוך עליו גם כאדם בוגר. בפרויקט הייתה גם עזרה משמעותית מאד בפיתוח המסוגלות האישית של הילדים וחשיפה לתכני העשרה וגם כמובן התפתחות מקצועית בלימודים עצמם. אני חוויתי תהפוכות קשות ונרקם קשר משמעותי וחזק עם החניכים ואנחנו בקשר גם כיום. אני מרגישה שנתרמתי מאד מההכרות איתם, למדתי על סבלנות ועד כמה האמונה באדם מרימה אותו למקומות הכי גבוהים, למדתי שלעיתים קשיחות עובדת טוב יותר מרכות, ובאופן כללי למדתי הרבה על חינוך וגם על עצמי"
בינמו ברך את בני הנוער על התמדתם בפרויקט, ועל ההתקדמות האישית שרשמו כל נער ונערה בכל המישורים. בדברים שאמר בטקס הסיום האחרון, הדגיש את חשיבותה של ההצטיינות האישית הלימודית והחברתית. "אנו גאים בדרך ובתהליך בהם השקיעו בני הנוער והסטודנטים ורואים בהם נוער העתיד שיכנס לאקדמיה ולתפקידי מפתח תוך הבנת חשיבות התרומה לקהילה" אמר בינמו.
התוכנית תמשיך לפעול גם בשנה הבאה כאשר העבודה עם שכבת כיתה יא' תעשה באופן קבוצתי וממוקד בגרויות אך במידת הצורך יינתן גם תגבור פרטני לתלמידים שיזדקקו לכך. בכיתה יב' עתידים התלמידים לעסוק בתכנים מכווני שירות צבאי, תוך הנגשת מידע וחידוד ההבנה כי תקופה זו בעלת השלכות גדולות לעתיד, ולכן יש לתת את הדעת לבחירות הנעשות בה.
לאור ההצלחה, הפרויקט יקלוט השנה מחזור נוסף של תלמידי כיתה י' אשר יפעלו במקביל לקבוצה הבוגרת. 'פרויקט מבורך' מסכמת נופר המנהלת וכולם מסכימים.