ינואר 2018- 86

 

נשיא אייסף, קרלוס בנעים,ורעייתו, ד"ר ודארל בנעים – יו"ר וועדת המלגות הבינלאומית של הקרן, הגיעו מניו יורק והשתתפו בטקס סיום שנת הלימודים של פרויקט "גשר לאקדמיה" ע"ש סלים ולונה בנדטה בנשר

בתחילת הקיץ ביקרו בישראל נשיא קרן אייסף קרלוס בנעים ורעייתו, ד"ר דארל בנעים, כדי לבחון מקרוב את הישגיהם של הסטודנטים חברי אייסף בישראל. הם הגיעו גם לנשר, עיר בפרברי חיפה אשר 30% מתושביה הם עולים חדשים. כאן, לצד ראש העיר, רועי לוי, ובכירי העירייה, הם השתתפו בטקס סיום שנת הלימודים תשע"ט של תוכנית "גשר לאקדמיה ע"ש סלים ולונה בנדטה"  וחגגו עם התלמידים שסיימו את לימודיהם בכיתות י'-י"ב.

משפחת בנדטה העניקה התחייבות רב-שנתית נדיבה לתמוך בתוכנית "גשר לאקדמיה" של אייסף ברחבי הארץ, תוכנית המלווה בני נוער על-מנת שיצליחו בבית הספר ובחיים בכלל. נכדתם של לונה וסלים בנדטה, אלינה אקסיוטה בנדטה, הגיעה אף היא לישראל כדי להשתתף בטקס והעניקה לשלושת התלמידים המצטיינים של "גשר לאקדמיה" בנשר מתנה מרגשת – מחשבים ניידים, שיעזרו להם ללמוד, לסכם שיעורים ולכתוב עבודות.

התלמידים המשתתפים ב"גשר לאקדמיה" הצטרפו לתוכנית בכיתה י'. הם מקבלים הדרכה אישית וקבוצתית, סיוע כלכלי והכשרה למנהיגות, ועומלים על השלמת תעודת הבגרות כך שיוכלו להתקבל ללימודים אקדמיים. כחלק מתוכנית "גשר לאקדמיה", הסטודנטים של קרן אייסף הינם משתתפים פעילים במאמץ לצמצום פערים חברתיים וחינוכיים בקהילותיהם בכך שהם מלווים וחונכים תלמידי תיכון ומסייעים גם להם להשיג תעודת בגרות איכותית.

תוכנית "גשר לאקדמיה" בנשר הינה נבחרת האקדמיה של הישוב. נבחרת האקדמיה של נשר פועלת בשיתוף עם בכירי העירייה והסוכנות היהודית, על-מנת לצמצם את הפערים הסוציו-אקונומיים והחינוכיים בקרב בני הנוער בעיר. ראש עיריית נשר, רועי לוי, המשנה לראש העיר, אדווה קאופמן, מנהל המחלקה לשירותים חברתיים בנשר, אופיר אבוחצירא, ומובילת התוכנית מטעם העיריה – עו"ס מור קיסר כיבדו את הטקס בנוכחותם.

ד"ר דארל בנעים ציינה כי "קרלוס ואני ביקרנו בבית ספר בנשר כדי לראות את תוכנית "גשר לאקדמיה" בפעולה. שמחנו להיווכח איך ליווי והדרכה אינטנסיביים כבר יצרו שינוי בנתיב חייהם של התלמידים שלנו, והציבו אותם במקום שמאפשר להם לשרת את מדינתם טוב יותר ולהמשיך את השכלתם. אפשר היה ממש להרגיש את גאוותם על הישגיהם, וזה היה מרגש מאוד."

שיתוף הפעולה המתמשך עם עירית נשר והסוכנות היהודית ועיריית נשר הביא את קרן אייסף להרחיב את השקעתה בתוכנית מכתה י' עד י"ב והיא נכנסת כעת לשנתה השישית.

לתמונות נוספות מהטקס, לחצו כאן.

 

 

המיזם "10 שקלים – כסף קטן, רעיון גדול" נחנך בימים אלו על ידי קרן אייסף. המיזם משקף את תפיסת העולם של ערבות הדדית בין בוגרי ובוגרות הקרן לבין הסטודנטים מלגאי הקרן,  ותכליתו לאפשר לבוגרים ולבוגרות לממש את מחויבותם החברתית ולפעול להגשמת חזונה של הקרן בצמצום פערים חברתיים באמצעות השכלה גבוהה.

בעזרת תרומה סמלית של 10 שקלים בחודש יוכלו בוגרי ובוגרות הקרן לפעול לשינוי חברתי ולקחת חלק בהצמחת הדור הבא של מנהיגות חברתית ואקדמית בישראל.

נינה ווינר המייסדת השותפה ויו"ר הכבוד של הקרן אמרה שהמעורבות והמחויבות של בוגרי אייסף הן צו השעה והצבעת אמון של הבוגרים בקרן: "גיוס הכספים בעולם הפילנתרופיה בארצות הברית לא נעשה קל יותר ואנחנו זקוקים לתמיכת הבוגרים והבוגרות שלנו. בכל מוסדות החינוך האקדמיים החשובים בחו"ל, ולאחרונה גם בארץ, פועלים ארגוני בוגרים שמשמשים רשת למידע, לתמיכה הדדית, ליעוץ ולסיוע לבוגרים חדשים. בין היתר, ארגונים אלו מתגייסים לסייע לסטודנטים הלומדים במוסדות בהם סיימו חברי הארגון את לימודיהם, והם אף תורמים על פי יכולתם לקרן מלגות מיוחדת סיוע בעבור אותם צעירים."

קרן אייסף החליטה לאמץ את מודל ארגוני הבוגרים באוניברסיטאות שונות, והיא קוראת לבוגריה לתרום 10 שקלים בחודש (או יותר), סכום שאנחנו מאמינים שכל אחד מהבוגרים והבוגרות יוכל להרשות לעצמו לתרום. כל ההכנסות מתרומות הבוגרים קודש לסטודנטים, שעוברים היום את אותו המסלול שעברו הבוגרים עצמם בעבר.

"כפי שאנחנו קיבלנו במהלך לימודינו אנחנו נושאים באחריות לתת לאחרים", אמר ד"ר שלומי דורון מרצה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה במכללת אשקלון ובוגר אייסף מזה 12 שנים. "במלאות 40 שנות פעילות ענפה כל כך בתחום החינוך והחברה יש לקרן אייסף אלפי בוגרים. לו כל אחד היה תורם לפחות 10 שקלים היינו מגיעים לסכומים משמעותיים שהיו מאפשרים לנו לפתוח את המעגל, לחזק את הסטודנטים ולשפר את תנאי לימודיהם" הוא מוסיף. "ארגוני הבוגרים בארה"ב חזקים מאוד ויכולים לתמוך בסטודנטים שלהם מדי חודש. אין ספק כי כל בוגר שלנו יכול להרשות לעצמו לתת בחזרה סכום סמלי לקרן שתמכה בו במהלך לימודיו".

ד"ר דורון סיים את לימודיו בשנת 2005 אך נשאר בקשר עם אנשי הקרן. הוא פועל לפרסום הקרן ומדבר בשבחה  בראיונות ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות הכתובה. דורון נולד בכפר סבא ובמשך שנות לימודיו נדד בין כמה מוסדות אקדמיים. הוא בוגר המכינה ללימודים אקדמים באוניברסיטת בר אילן. את התואר הראשון למד באוניברסיטת אריאל ואת התואר השני באוניברסיטת בן גוריון בנגב. את עבודת הדוקטורט כתב דורון באוניברסיטת בר אילן. "אין ספק שאייסף שונה מקרנות אחרות. זו קרן שמשנה אותך, במסגרתה קוראים טקסטים, דנים בהם ומבינים אותם לעומק. הקרן מעניקה לך בית רגשי ומסייעת לך להבין את העולם שבו אתה חי ומתפתח."

גדית סונגו-לוין, חברת ועד המנהל של אייסף, מגדירה עצמה כבוגרת ותיקה של הקרן שסיימה את התואר השני באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע בשנת 1998. כיום היא יועצת ארגונית האחראית לקונסטרוקציות ולתהליכים ארגוניים שבמסגרתם ליוותה גם את קרן אייסף. גדית מנהלת השרות בחברת "שילה", חברת בת של קופת חולים כללית. "במקור אני מראשון לציון ואני מתגוררת היום בנס ציונה עם משפחתי. אני נשואה ואמא לשני בנים נפלאים, יואב וגלעד. כמלגאית של אייסף ניהלתי תוכנית העשרה של כל הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, תוכנית עיונית רחבה, ועם הזמן הפכתי למנהלת השלוחה של אייסף באוניברסיטה. צלחתי את הלימודים האקדמים בזכות המלגה של הקרן ויצאתי מהאוניברסיטה עם התנסות ניהולית ועם כלים שאפשרו לי להשתלב בתחום המקצועי. מבחינת התרומה האישית הקרן עיצבה אותי, את אישיותי ואת המודעות לחברה שאני חיה בה. הקרן סייעה לי לפתוח את העיניים ולהיות מסוגלת לראות עולמות שלא היו מוכרים לי. בשל כל אלו אני תומכת בכל ליבי בפרויקט 10 שקלים." 

הילה מלכה, בוגרת קרן אייסף שסיימה תואר שני בלימודי חינוך לגיל הרך והתפתחות הילד באוניברסיטת בר אילן, עובדת כיום במשרד החינוך ומנהלת גן ילדים שהיא הקימה בבאר שבע. "הייתי סטודנטית של אייסף חמש שנים: שלוש שנים בתואר הראשון ושנתיים בתואר השני, כך שהקשר שלי לקרן הוא עמוק. במשך הלימודים לתואר הראשון הייתי מלווה אקדמית של סטודנטים במסגרת התוכנית 'הרוח הדרומית' ולאחר מכן שימשתי במשך שנתיים כרכזת הפרויקט 'פרחי אקדמיה', מיזם משותף שהיה אז פיילוט של קרן אייסף ומשרד החינוך. במסגרת התוכנית, סטודנטים של קרן אייסף הדריכו בפנימיות נוער. חשפנו בפני התלמידים את האפשרויות העומדות בפניהם, סללנו עבורם את הדרך לאקדמיה, חיזקנו את תחושת המסוגלות שלהם וגם שימשנו עבורם מודל לחיקוי. במהלך לימודיי לתואר השני שמשתי רכזת לקבוצת סטודנטים שעסקה ברכישת כלים בתחום היזמות. קידמנו פרויקט נגישות לבעלי מוגבלויות בשיתוף עם עיריית באר שבע ולמדנו מזה המון."

הילה מוסיפה שכבוגרת אייסף היא הרגישה בטוחה לצאת לחיים ומוכנה ומנוסה בהרבה מכל עובד הוראה אחר מאחר שהיא רכשה כלים פדגוגיים ויזמיים לצד מיומנויות חברתיות.

"אייסף, היא דוגמה מצוינת למעטפת אקדמית ורגשית המעניקה כלים מקצועיים, ניסיון תעסוקתי, נטוורקינג (רשת חברתית) ובקיצור, תחושה שיש על מי להישען. יש בוגרים שאפשר להתייעץ עמם בתחומים שונים ומגוונים גם אם אינם מתחום העיסוק שלך. למשל, אני התייעצתי בנושא הוראת השפה האנגלית לגיל הרך עם בוגר אייסף מהתחום. את מיזם "10 שקלים" אני מקבלת בשמחה ואדאג לשכנע חברים בקבוצת הוואטסאפ של הבוגרים לתת בחזרה"

בוגרת נוספת שגאה בהשתייכותה לקהילת אייסף הגדולה ותומכת בפרויקט 10 שקלים היא טוני סאסי-משה. טוני סיימה תואר הראשון בחינוך ובלשון ותואר שני במנהל ומנהיגות בחינוך באוניברסיטה תל אביב: "את התואר השני למדתי בזכות קרן אייסף. אז נחשפתי גם לפעילותה החברתית של הקרן. שובצתי לפרויקט "הלב" של ד"ר ישראל סלע בבית דני שבשכונת התקווה. במסגרתו הייתי אמורה ללוות שני תלמידים ולעזור להם בלימודים. בסופו של דבר נוצרה קבוצה של 28 תלמידים. השיעורים התקיימו במתנ"ס השכונתי. הכנתי לבגרות תלמידים שמשפחותיהם לא יכלו לממן להם שיעורים פרטיים. גם בשנה השנייה לתואר המשכתי ללמד את קבוצת התלמידים שהתגבשה ובעקבות הצלחת התוכנית, ולאור הציונים המרשימים שהשיגו התלמידים בבחינות הבגרות, קבלתי תעודת הצטיינות של קרן אייסף."

"מי שנתן בי אמון ועודד אותי להמשיך לתואר שני הוא תומר סמרקנדי, שהיה אז מנהל מדור פרויקטים באייסף והיום מנכ"ל הקרן בישראל. הפעילות בתוכנית "הלב" בשכונת התקווה אפשרה לי להיפתח ולהתפתח בשלושה מרחבים: המרחב האישי הפרטי, המרחב הבין אישי (עם סטודנטים כמוני), ובמרחב המקצועי עם התלמידים שלימדתי. אייסף הפכה בשבילי לבית במלוא מובן המילה. בית שהיה שונה מהאוניברסיטה. לפני 15 שנה היו בקמפוס עוד כארבעים סטודנטים של אייסף ויחד הפכנו לקבוצה מגובשת ותמכנו אחד בשנייה. כיום כמנחה מחוזית במחוז א' של משרד החינוך לילדים ונוער בסיכון וחברה בעמותת אייסף, אני רואה חשיבות עצומה בפרויקט 10 שקלים העומד לצאת לדרך ותומכת בו מכל הלב. כשאת מקבלת, כפי שאני קבלתי את ההזדמנות והאמצעים ללמוד, את מחויבת להחזיר בכל דרך. אני יכולה להעיד על עצמי כי בזכות קרן אייסף שברתי את מעגל הנחשלות ועברתי שינוי תודעתי בכל הקשור לשוויון הזדמנויות. נולדתי בשכונת הרווחה והשיקום "גן ברכה" בנתניה, לא היו לי אמצעים, לא היה לי מחשב אישי עד לקבלת תעודת "הצטיינות יתרה" כמתנדבת בפרויקט "הלב" והפרס שקבלתי היה מחשב אישי.  אייסף עזרה לי להתפתח ולכן אני רואה עצמי חייבת להחזיר ורוצה להחזיר, ולשכנע אחרים לעשות כמוני".

בוגרות ובוגרים יקרים, אנחנו מזמינים אתכם לתמוך בקרן אייסף ובמפעליה באמצעות תרומה חודשית של 10 שקלים. כך תוכלו להמשיך להיות שותפים מלאים לחזונה של הקרן, ותזכו לתמוך במלגאים ובמלגאיות המוכשרים שלנו שיהיו הדור הבא של המצוינות החברתית והאקדמית בישראל.

לתרומות - לחצו כאן

במשך ארבעים שנה פעלה נינה ווינר במרץ לחינוך צעירים מוכשרים ומבריקים מקהילות מוחלשות בישראל. ב- 12 בדצמבר 2017, לאחר ארבעים שנים כנשיאה המייסדת של קרן אייסף, היא קיבלה את התואר יו"ר של כבוד (Chairwoman Emerita). קרלוס בנעים יכהן מעתה כנשיא הקרן ונינה תמשיך להיות חברה פעילה במועצת הוועד המנהל של קרן אייסף, תשמש כיו"ר ועדת יחסי הציבור שלה ותכהן כחברה בוועדת התכנון שלה, האחראית על תוכנית העמיתים הבינלאומית של אייסף ועל ארגון בוגרי הקרן.

 נינה נולדה באלכסנדריה שבמצרים. היא למדה פסיכולוגיה עם ז'אן פיאז'ה בג'נבה וקיבלה תואר שני בייעוץ מקצועי מאוניברסיטת קולומביה (TC). במהלך תקופת לימודיה בשנות החמישים עבדה נינה במחנות עליית הנוער בצרפת ובישראל ושם פגשה צעירים שגורלם יהפוך למפעל חייה: "ראיתי את הילדים, בעיניהם ניצוצות של חכמה, חסרי סיכוי לקבל חינוך טוב ולהגשים את עצמם.  זה שבר את לבי, עבורם ועבור כל עם ישראל".

נינה נלהבת מתמיד מחזונה של קרן אייסף, בדיוק כפי שהייתה בשנת 1977, כאשר אדמונד ספרא ז"ל, יחד עם אשתו לילי ספרא, חברו אלייה בהקמת קרן אייסף. "הפנים אמנם השתנו, אבל הצרכים לא. כשהתחלנו, כמעט כל התלמידים שלנו היו מזרחיים. היום האוכלוסייה מגוונת ויש לנו גם סטודנטים ממוצא רוסי, אתיופי ודרוזי. המשותף לכולם הוא שהם בעלי יכולות אינטלקטואליות מצוינות שעלולות שלא להתממש אם קרן אייסף לא תצעד עמם דרך ארוכה ותשקיע בפיתוחם".

כהוקרה על תרומתה הרבה של קרן אייסף לישראל, קיבלה נינה פרסים ואותות הוקרה מיו"ר הכנסת, מנשיאי האוניברסיטאות בישראל, מהוועד היהודי האמריקני, מישיבה יוניברסיטי, מהסמינר התיאולוגי היהודי, מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מהאוניברסיטאות בר-אילן וחיפה, מהמרכז הבינתחומי למשפט ועסקים בהרצליה, ואות מיוחד מבוגרי הקרן חברי הכנסת יוסי יונה ומירב בן ארי.

 "אני רואה את עבודתה של קרן אייסף כביטוי האמתי ביותר של הציונות, כאהבה מתמשכת וכשמירה על ישראל. ערכים אלו הוטמעו בי על ידי הוריי ביום לידתי והם מלווים אותי כל חיי."

פתיחת שנת הלימודים וההתארגנות הקדחתנית כבר מאחורינו, הבחינות הסמסטריאליות בפתח והשלמנו את ההערכות לפרויקטים ההתנדבותיים, ובהם פרויקט גשר לאקדמיה בחולון.

 

פרויקט גשר לאקדמיה בחולון ופרויקט גשר לאקדמיה בנשר מתקיימים בתמיכתם הנדיבה של לונה וסלים בנדטה מניו יורק. הצלחתם של התלמידים והסטודנטים בחולון ובנשר עומדת בראש מעייניהם של לונה וסלים, והם מלווים את הפרויקטים מקורב.

 

הפרויקט מספק מסגרת שבה סטודנטים של קרן אייסף בתוכנית מרכז חונכים תלמידי כיתות י' עד י"ב  מכיתות מב"ר (מסלול בגרות רגיל) ואומ"ץ (למניעת הנשירה מבתי ספר תיכוניים) בביה"ס הרצוג בחולון. בנוסף למפגשי החונכות הפרטניים שנועדו לסייע בלימודים, הסטודנטים משמשים מודל לחיקוי והופכים לאחים ואחיות גדולים שמסייעים לתלמידים גם במישור האישי והחברתי.

מטרות הפרויקט שאפתניות: אנחנו מקווים ש- 90% מהתלמידים יישארו במסלול לבגרות מלאה, ומצפים לראות שיפור של כ- 15% בציוני התלמידים עד סוף שנת הלימודים במקצוע העיקרי שאותו הם לומדים בעזרת הסטודנט.

השנה משתתפים בפרויקט 14 סטודנטים, חונכים ורכזים, ו-29 תלמידים. מפגש פתיחת השנה בבית הספר הרצוג התקיים ב- 12 בנובמבר. המפגש נפתח ב"פעילות הצמדות" שבה הכירו החניכים והחונכים אחד את השני. לאחר מכן התחלקו התלמידים לשתי קבוצות לפעילות חברתית: כיתות י' וכיתות יב', ערכו סבב הכרות ובסופו הייתה תחרות שחשפה את מטרת העל של קרן אייסף "צמצום פערים חברתיים באמצעות השכלה גבוהה".

בסיום המפגש יצרו המשתתפים קפסולת זמן וכל חניך וחונך כתבו את הציפיות שלהם מהחונכות. עוד הוחלט שבמהלך השנה ייצאו כולם ביחד לסיור במוסד אקדמי, ושהחניכים והחונכים יארגנו ביחד יום התנדבות.

 

התלמידים המשתתפים בפרויקט הם מכיתות מב"ר, אומ"ץ ואתגר. מרביתם בעלי קשיים לימודיים הנובעים גם מקשיים כלכליים וחברתיים שמלווים אותם מילדותם. תלמידי כיתות י"ב שמשתתפים זו השנה השלישית בפרויקט מתוך בחירה, מעידים יותר מכל על השפעת הסטודנטים על המוטיבציה שלהם. רוב הסטודנטים נולדו וגדלו בחולון ולכן הקשר האישי שלהם עם החניך נוצר במהירות על בסיס מכנה משותף רחב ונקודת פתיחה דומה. הסטודנטים מהווים עבור התלמידים מודל לחיקוי, ומשמשים הוכחה שגם הם יכולים ללמוד באקדמיה ולהצליח.

שיחה עם נופר עיני מנהלת הפרויקטים וקשרי אקדמיה בקרן אייסף

התרגשות רבה ופעילות קדחתנית מלוות את פתיחת הפעילות בפרויקטים הרבים של קרן אייסף, את המפגשים החברתיים בהשתתפות הסטודנטים, את ההיכרות עם החניכים שעבורם גובשו הפרויקטים, ואת המפגשים הראשונים עם שותפינו בפרויקט פר"ח, קרן גרוס, מפעל הפיס, קק"ל, מרכזי הצעירים, הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה.

נופר עיני, מנהלת הפרויקטים, מתארת את המפה הגאוגרפית הרחבה של הפרויקטים השונים שבהם סטודנטים וסטודנטיות של קרן אייסף משמשים כסוכני שינוי וכמודל לחיקוי: "קרן אייסף פועלת מצפון ועד דרום: הפרויקט גשר לאקדמיה נפתח בחודש נובמבר ברחבי הארץ. בבית הספר זיו בירושלים מתנדבים סטודנטים של תכנית אייסף מהאוניברסיטה העברית, מבצלאל ומכללת עזריאלי. בבית הספר הרצוג בחולון, נפתחו השנה שתי קבוצות של סטודנטים מהמכון הטכנולוגי, מאוניברסיטת תל אביב, ממכללת אפקה ומאוניברסיטת בר אילן. בעיר נשר נפתח המחזור הרביעי של: "גשר לאקדמיה" לתלמידי כיתות י- י"ב בשיתוף המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה, ובהשתתפות סטודנטים מאוניברסיטת חיפה וממכללת מעמק יזרעאל. והפרויקט בבית הספר התיכון עירוני א' בקריית אליעזר בחיפה, ובכפר הילדים בכרמיאל נתמך על ידי סטודנטים מהטכניון ומאורט בראודה. בבית הספר טוביהו באר שבע נפתחה התוכנית גשר לאקדמיה ופועלות בו שתי קבוצות תלמידים גדולות. הפרויקט הזה נפתח גם בבית הספר המקיף ב' באשקלון לכיתות י' על ידי סטודנטים ממכללת סמי שמעון באשדוד, ממכללת ספיר, וממכללת חמדת הדרום. ובבית הספר אורט ספיר בירוחם פועלים חונכים מאוניברסיטת בן גוריון וממכללת סמי שמעון בנגב."

מלבד 'גשר לאקדמיה' תכנית מוכרת וותיקה, אילו תכניות נוספות נפתחו?

בבית דני בשכונת התקווה פועל מזה שנים מרכז לימודי מטעם סטודנטים של קרן אייסף. השנה משתתפים בפרויקט 24 סטודנטים, כל אחד מהם חונך שניים – שלושה תלמידים תושבי השכונה.

גם הפרויקט פרחי אקדמיה, פרויקט בשיתוף עם המנהל לחינוך התיישבותי של משרד החינוך, נפתח השנה  בכיתות אגף 'שחר' (כיתות מב"ר, אתגר, אומ"ץ) ב-12 פנימיות ברחבי הארץ. בכל פנימייה הסטודנטים נפגשים עם תלמידי י' – י"א לשמונה מפגשים שבמסגרתם התלמידים מקבלים כלים לקראת לימודים אקדמיים. שיאה של התוכנית בסיור משותף במוסד אקדמי שנראה עד אז בעיני התלמידים כ'מבצר' מרוחק שאינו ניתן לכיבוש. בסמסטר א' התקיימו סיורים באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטת בר אילן ובמכללת ספיר. בסך הכול עברו בשערי האקדמיה בסמסטר האחרון כ- 250 תלמידים, ומספר זהה יעבור בהם בסמסטר הבא בעזרת השם.

גם במרכזי הצעירים התחילו הסטודנטים לפעול. הפעילות נעשית בצמוד לרכזי ההישגים להשכלה גבוהה. במפגשים הסטודנטים מעניקים כלים לרכישת השכלה גבוהה בפריפריה לצעירים בגילאי  18 – 35. התוכנית פועלת בבאר שבע, בנתיבות, בשדרות, באופקים, בקריית גת, באשדוד, בחולון, ברמלה, במרכז הישגים בתל אביב, בנתניה, בירושלים, בטירת הכרמל ובקריית ים.

זאת השנה השנייה שבה מתקיים הפרויקט בבית הספר המקצועי 'עתיד' באופקים, ובו קבוצה של עשרה תלמידים מכיתות י' בעזרת שני סטודנטים של קרן אייסף מתמקדים בלימודי ארבע יחידות במתמטיקה – דבר שאינו מובן מאליו בבית ספר מקצועי, ובמיוחד לא מובנת מאליה האפשרות ללימוד 4 יחידות לימוד במתמטיקה."

 עופר נמימי הלוי, מ"מ מנהלת ההדרכה וליווי אישי בקרן אייסף מספר בגאווה על הפעילות שנפתחה בתוכנית המנהיגות, תכנית הדגל של הקרן, המבדילה אותה מקרנות אחרות.

"התחלנו לפעול עוד לפני תחילת השנה האקדמית. בסמינר ארצי בן יומיים שהתקיים בזיכרון יעקב. השתתפו רכזי המנהיגות ורכזי הפרויקטים מהתוכניות השונות מכל רחבי הארץ. כל הרכזים הם סטודנטים בעצמם, לרוב תלמידי שנה ב' או ג' לתואר הראשון. כל מלגאי משתתף בתוכנית המנהיגות לאורך כל שנות  לימודיו לתואר. בהמשך התקיימו שתי הכשרות נוספות בנות יום כל אחת, ובהן הענקנו לרכזי המנהיגות כלים להדרכה ולהנחיה.  הרכזים מעבירים בשנת הפעילות את התכנים החברתיים לקבוצות המנהיגות, למלגאים עצמם.

קרן אייסף פועלת בארבעה ערוצים: סיוע כלכלי (המלגה), תכנית המנהיגות, שבנויה באופן מדורג ושבכל שנה מתמקדים בנושא אחד (בשנה הראשונה בחינוך, בשנה השנייה בכלכלה ובשנה השלישית במנהיגות חברתית); תכנית הפרויקטים שבמסגרתה מתקדמים מהתנדבות פרטנית ופעילות קבוצתית ליזמות חברתית של ממש; וליווי אישי ואקדמי לכל מלגאי.

בנוסף, התקיימה הדרכה ייחודית לסטודנטים שמשמשים מלווים אקדמיים. תפקידם של המלווים האקדמיים לסייע לסטודנטים במהלך לימודיהם להתמודד עם הקשיים הלימודיים. הם מאתרים את הסטודנטים שזקוקים לסיוע פרטני בלימודים, כך שכל מלגאי של קרן אייסף מקבל בסופו של דבר ליווי מלא ומקיף לאורך כל שנות לימודיו, אפשר לומר "מעטפת" חברתית, אקדמית ופיננסית המעצימה אותו ומקדמת אותו להצטיינות אקדמית וחברתית.

סטודנטים רבים ברחבי הארץ רואים בקרן אייסף סמל לאיכות ולמצוינות ולא רק בזכות המלגה, אלא בזכות המעטפת שאנו נותנים, שמקנה לסטודנטים תחושה של בית, שייכות והעצמה אישית. הסטודנטים מקבלים כלים יישומיים בתקופת הלימודים ולאחריה. הקרן מעניקה 'רשת חברתית' (נטוורקינג) גם בזמן הלימודים וגם לאחריה באמצעות ארגון הבוגרים. ייחודה של הקרן הוא בזה שאנחנו שם כדי ללוות כל סטודנט וסטודנט מתחילת התואר הראשון ועד ליעד הגבוה ביותר שהוא חולם להגיע אליו  – פוסט דוקטורט בחו"ל.

מפגשי המנהיגות מתקיימים בימי שישי אחת לשבועיים במוסדות האקדמיים בכל רחבי הארץ, בהובלת מנהלי התוכניות ובהנחיית רכזי המנהיגות. את המליאה מוביל מנהל התוכנית האזורי ולאחר מכן הסטודנטים מתחלקים לקבוצות לפי שנות הלימוד. הקבוצות מונחות על ידי הרכזים, שם הם מתמקדים ומתעמקים במערכי לימוד בנושאי חינוך, חברה, כלכלה וזהות.

התוכניות נפתחו בכל מוסדות הלימוד בנוכחות נציגי צוות המטה שהגיעו למפגש הראשון ושנפגשו עם הסטודנטים מתוך מחויבות לתוכנית, לצוות ולסטודנטים עצמם. חברי המטה ימשיכו להגיע מפעם לפעם למפגשי התוכנית ויעמדו לרשותם של הסטודנטים לכל אורך הדרך."

Back to top